18 Nisan 2007 Çarşamba

~Laser Kullanım teknikleri



1. APAZ VE PUPA TEKNİKLERİ

Bu iki seyir özellikle yeni sistem parkurlarda çok önemli. Başlangıçta en önemli nokta azim ve sabır. Yeni başlıyanlar için tek ödev bol bol denize çıkmak. Çünkü iyi apaz pupa tekniğine
ulaşmanın ilk adımı tekne kontrolüdür, bu ise ancak denize çıkmak ve antremanla kazanılır.
1.1. TRİM

İki seyirdede önemli olan sürat olduğundan yelkeni mümkün olduğunca torlu kullanmak gerekiyor. Tabii yine teknenin düz gitmesi çok önemli, bu yüzden ayar yaparken süratli gidecek
kadar torlu ama tartabileceğiniz kadarda gerili bir yelkeniniz olmasına dikkat etmelisiniz.
Hafif havada, her iki seyirdede tartma ve batma problemi olmayacağından, yelkeni tamamen sürat kazanmak için torlu bırakmalıyız. Bunun için tüm ayarları bol kullanmak gerekiyor.
Sadece apaz kolunda belki bir miktar palanga alınabilir, böylece bumbanın çok yukarı kalkmasını engellemiş olursunuz. Orta hava, ayarları yine hafif havada olduğu gibi. Çok tartma ve batma
problemi olmıyacağından yine tüm ayarlar bol kullanılabilir. Belki apaz seyrinde biraz daha çok palanga almanız gerekebilirki tekneyi tartmak kolaylaşsın. Bunun dışında orta havalarda
dikkat etmeniz gereken bir nokta orsaya dönmeden önce ayarlarınızı tekrar germektir, aksi taktirde orsaya döndüğünüzde hem ayarları germekte zorlanırsınız hemde vakit kaybedersiniz
1.2SERT HAVA TRİMİ

Sert hava trimini kilonuza göre yapmalısınız. Eğer hafifseniz ve tekneyi tartmakt zorlanıyorsanız her iki seyirdede gergin bir yelken işe yarıyacaktır. Ancak burda hatırlanması gereken ne
kadar hafifte olsanız pupa seyrinde gergin bir yelkenle çok yavaş gideceğinizdir.Bu yüzden hava ne kadar sert olursa olsun pupada tüm ayarları azda olsa boşlayıp yelkene biraz tor vermelisiniz. Sert havada apaz kolunda ise arka yaka çok az yada hiç boşlanmıyabilir ve böylece tekneyi
tartmak kolaylaşır. Ama yine apaz seyrinde hava ne kadar sert olursa olsun palanganızı ve buna bağlı olarak cunninghamınızı boşlamalısınız. Aksi taktirde sağnaklarda ve kavançalarda bumbanın suya girme riski artacağından, çok zorlanırsınız. Tüm bu ayarları ben
ve gördüğüm bir çok Laser’cı göz kararı ile yapıyor, ama başlangıçta bumba ve direk üzerinde çeşitli işaretler kullanabilirsiniz.

Kaynak : www.soyersailingteam.com

Hiç yorum yok: