
1- ORSA ( close hauled)* : Rüzagara karşı 45 dercelik bir açıyla yaptığımız seyirdir. Orsa rüzgara en yakın yapılan seyirdir.
2- Dar Apaz ( close reach )* : Rüzgara 60 - 75 derecelik bir açılıyla yapılan seyirdir.
3- Apaz ( beam reach )* : Rüzgara 90 derecelik açıyla yapılan seyirdir. Bu seyirde rüzgarı tam borda dan alrız. Sert havalarda özellikle centerboard sınıfını zorlayan bir seyirdir.
4- Geniş Apaz ( broad reach )* : Rüzgara 105-165 derece aralığında yapılan seyirdir. Pupa ve Apaz seyrine çok yakın yapıldığından bu seyirlere kaçma şansı vardır.
5- Pupa ( running )* : Rüzgarı teknenin kıçından alarak yapılan seyirdir yani 180 derece. Adını teknenin arka kısmına verilen isimden almıştır. En hızlı yapılan seyirdir . Özellikle sert havalarda iyi bir hıza ulaşmak mümkündür.
Teknemizin suda yol almasına Seyir Halinde olmak denir. Yelkenli bir tekne seyir halinde iken yelkenine vuran rüzgarın kuvvetinden yararlanır. Rüzgar, teknenin neresine vurursa vursun yelken daima omurga hattının bir yanında bulunur. Teknemizin yanlarının İskele ve Sancak adı aldığını tekne tanıtımında öğrenmiştik. Bir yelkenli teknenin rüzgarı almış olduğu tarafa Borda yerine Kontra adı vermemiz gerekir. Örneğin, Sancak Kontra, İskele Kontra gibi. Rüzgarın Geldiği taraf Rüzgar Üstü, Gittiği taraf ise Rüzgar Altı 'dır
SEYİR KURALLARI
Birbirini gören teknelerin uygulayacağı kurallar şunlardır:
· Tekneler rüzgarı değişik taraftan kullanıyorsa, rüzgarı iskele tarafında bulunduran tekne diğerine yol verir.

· Her iki tekne rüzgarı aynı yönden kullanıyorsa, rüzgar üstünde olan tekne rüzgar altında bulunan teknenin yolundan çıkar.
· Rüzgarı iskeleden kullanan tekne rüzgar üzerinde bir teknenin rüzgarı nereden aldığı konusunda şüphe duyarsa, gördüğü teknenin yolundan çıkar.

· Motorlu tekneler yelkenli teknelere yol vermek zorundadır.

Kaynak: Denizce - Sayın Cpt. Haluk Işındağ & Turkishnavy
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder